Praca dydaktyczno – wychowawcza 

  • stymulowanie indywidualnego rozwoju każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami
    i zainteresowaniami
  • kształtowanie u dzieci szeroko pojętej samodzielności
  • dbałość o zaufanie rodziców
  • zapewnienie wychowankom serdecznej atmosfery
  • szanowanie prawa dziecka do zabawy
  • przygotowanie dzieci do kolejnego etapu edukacyjnego- przedszkola

Zdrowie i bezpieczeństwo 

  • zaangażowanie rodziców w prozdrowotne działania edukacyjne
  • edukacja w zakresie bezpieczeństwa dzieci w żłobku i w domu 
  • kształtowanie nawyków prawidłowego odżywiania się 
  • sprawność ruchowa warunkiem wszechstronnego rozwoju dziecka 

Wychowanie przez sztukę 

  • umożliwienie dziecku ekspresji słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej
  • kształtowanie poczucia estetyki
  • odczuwanie radości z aktywnego uczestnictwa w odbiorze i działaniu przez sztukę
  • odkrywanie i kształtowanie zdolności artystycznych dziecka
  • rozwijanie wyobraźni, fantazji i pomysłowości artystycznej
  • wdrażanie do czynnego kontaktu ze sztuką

Kształtowanie wartości morlanych 

  • zapewnienie dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej
  • uczenie dzieci radzenia sobie ze stresem i sposobów rozwiązywania sytuacji trudnych
  • tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem
  • rozwijanie umiejetności rozróżniania dobra i zła
  • kształtowanie podstawowych postaw moralnych (uczciwość, tolerancja, sprawiedliwość, odpowiedzialność, życzliwość)
  • wzbogacenie wiedzy o otaczającym świecie i zdobywanie nowych doświadczeń
  • zapoznanie dzieci z ich prawami i obowiązkami