ŻŁOBEK
I PRZEDSZKOLE
ANGLOJĘZYCZNE

Mały Poliglota

INTENSYWNA NAUKA JĘZYKA
ANGIELSKIEGO W FORMIE ZABAWY

2-3 GODZINY DZIENNIE

NOWY

OBIEKT MONITOROWANY
CZY MOJE DZIECKO PRAWIDŁOWO SIĘ ROZWIJA?
Każdy rodzic z utęsknieniem wyczekuje swoje pociechy. Rodzice będą obdarzać swoje dzieci troskliwą opieką, uczynnią wszystko aby ich maluszki wyrosły na dorosłych, samodzielnych i szczęśliwych ludzi. Opiekunowie wyobrażają sobie jak dziecko będzie zmieniać się z dnia na dzień, stając się coraz mądrzejsze, samodzielniejsze.

czytaj dalej...
Eliminacja zachowań niepożądanych
Dziecko poznaje fizyczne możliwości swego ciała, uczy się panowania nad nim oraz umiejętności opisania go. Uświadamia sobie władzę jaką posiada nad sobą, co pozwala mu kontrolować własne czyny i gesty. Dzięki temu lepiej panuje nad swymi popędami, potrafi zahamować nierozważne ruchy- co ułatwia mu wysłuchanie innych osób, pomaga w koncentracji uwagi i skupieniu się na wykonywanych czynnościach. Główny nacisk podczas ćwiczeń kładziemy na: odpowiednie słownictwo, umiejętność dokładnego nazywania części ciała, pokazania ich u siebie i u innych, na fotografii lub w lustrze.

czytaj dalej...
Poczucie własnej wartości dziecka
Poczucie własnej wartości jest pojęciem wieloznacznym i różnie pojmowanym. Używa się go zamiennie z terminami „samoocena”, „szacunek dla samego siebie”, „mniemanie o sobie”, „dobre samopoczucie”. „samoakceptacja”. Poczucie własnej wartości jest jedną z najważniejszych składowych osobowości oraz głównym regulatorem ludzkiego zachowania, ma duży wpływ na stosunek człowieka do siebie i do świata, w pojęciu tym zawierają się: poczucie własnej godności, szacunek do siebie, pewność siebie, zdolność podtrzymywania pełnionych ról, a także przekonanie jednostki, że potrafi ona poradzić sobie z wyzwaniami.

czytaj dalej...
List dziecka wracającego z przedszkola
"Kochana mamo, Dziękuję, że odebrałaś mnie z przedszkola. Powrót z tobą do domu to moja ulubiona część dnia. Uwielbiam, kiedy bierzesz mnie w ramiona i mogę poczuć twój zapach. Jesteś MOJĄ mamusią, nikt nie pachnie tak jak ty. Jesteś moim wszystkim, naprawdę tęskniłem. Tak się cieszę, że znów cię widzę! Może jestem trochę płaczliwy, w końcu nie widziałem cię cały dzień, ale musisz wiedzieć, że naprawdę dobrze się bawiłem. Robiłem tyle świetnych rzeczy, po prostu teraz chcę, żebyś mnie przytulała, potrzebuję twojej maminej bliskości.

czytaj dalej...
BEZPIECZNE ZABAWY ZIMOWE, NIE TYLKO NA ŚNIEGU
„Zima, zima, zima, pada, pada śnieg! Jadę, jadę w świat sankami, sanki dzwonią dzwoneczkami: dzyń, dzyń, dzyń....” - Zima to przepiękny czas, dzieci uwielbiają zimę, ponieważ można lepić bałwana, rzucać się śnieżkami, jeździć na sankach, nartach oraz łyżwach. Dorośli nie przepadają za zimą, te przymrozki, trzeba skrobać samochód rano, zanim się wyruszy gdziekolwiek, droga jest śliska, parking nie zawsze odśnieżony, poza tym jest zimno, trzeba się cieplej ubierać, a ubranie dziecka zajmuje strasznie dużo czasu, ciągle gubią się rękawiczki, no i te choroby zimowe: grypa, angina, szkarlatyna... Strach się bać!

czytaj dalej...
Agresja u dzieci: czym jest?
Zgodnie z tym kryterium, dzieci chcą wypróbować własne siły i przeżyć radość ze zwycięstwa. Walka w zabawie zwykle jest to męska zabawa synów z ojcami; w walce słabsi okazują się ojcowie, bo poddają się, pozwalając dziecku zwyciężyć. Dziecko w ten sposób buduje wiarę w swoją niezwyciężoną siłę fizyczną, jest to nieprawdziwa wiedza o sobie, ale dziecko o tym nie wie. Z czasem miejsce ojca może zastąpić brat, kolega i inne dziecko; taką zabawę mogą oni odebrać jako atak i będą się bronić jak tylko potrafią, podejmą prawdziwą walkę i mogą pojawić się przykre następstwa, choć miała być to tylko zabawa.

czytaj dalej...
Trudności koncentracji uwagi i pamięci
Koncentracja to umiejętność skupienia i utrzymywania uwagi na ściśle określonych zadaniach czy zagadnieniach. Umiejętność ta rozwija się stopniowo w toku życia jednostki. U malutkich dzieci mamy do czynienia z uwagą mimowolną, natomiast uwaga dowolna, kierowana rozwija się z czasem. Dzięki prawidłowej koncentracji jesteśmy w stanie kierować naszą uwagą, dostrzegać i robić to co istotne w danym momencie.

czytaj dalej...
LISTA ZASAD, O KTÓRYCH NALEŻY PAMIĘTAĆ...
1. Wiek dziecka nie może być usprawiedliwieniem jego złego zachowania. Małe dzieci uczą się właściwego zachowania poprzez doświadczenie, a nie tylko poprzez to, co słyszą. Dlatego bez względu na wiek testują ustalone przez dorosłych granice, próbując w ten sposób dowiedzieć się, jakimi prawami rządzi się otaczająca je rzeczywistość.

czytaj dalej...
O stawianiu dzieciom granic
Granice odgrywają bardzo ważną rolę w procesie wychowania i socjalizacji dziecka. Potrzebują one uporządkowanego świata, chcą znać reguły, które nim rządzą – wiedzieć czego się od nich oczekuje, jaki charakter mają ich relacje z innymi ludźmi, na co mogą sobie pozwolić i co je czeka, gdy posuną się za daleko. Korzyści ze stawiania granic są następujące:

czytaj dalej...
Spokojnie, to tylko leworęczność
Twoje dziecko częściej sięga po zabawki lewą ręką? Chce jeść, czesać się, rysować tylko nią? Nie denerwuj się, prawdopodobnie jest leworęczne, podobnie jak około 15% populacji. Jeszcze nie tak dawno, leworęczności próbowano oduczyć. Nasi rodzice, dziadkowie znają przypadki przestawiania na siłę dzieci leworęcznych do pisania prawą ręką. Dziś wiadomo już, że wpływa to negatywnie na rozwój dziecka, które potem może mieć problemy z koncentracją, pamięcią, dysgrafią, dysleksją, dysortografią, czytaniem, pisaniem, a nawet mówieniem (jąkanie się). Zmiany powodują nadmierne i niepotrzebne przeciążenie półkuli mózgu, która nie jest dominująca. Dodatkowo jest to niepotrzebny stres dla dziecka, który z czasem może powodować obniżenie samooceny.

czytaj dalej...
Dzieci a przygotowania do Świąt
Wielkimi krokami zbliżają się święta Bożego Narodzenia. Magiczny czas rodzinnych tradycji, gotowania wigilijnych potraw, szukania gwiazdkowych prezentów, sprzątania i przystrajania domu. Zanim zaczniemy odpoczywać doświadczamy świątecznej gorączki. Praca, codzienne obowiązki, jasełka w przedszkolu plus dodatkowe przedświąteczne zdania mogą wywoływać u nas pośpiech, napięcie, rozdrażnienie. Szczególnie, kiedy w natłoku spraw słyszymy z ust naszej Pociechy „Pobawisz się ze mną?”.

czytaj dalej...
O zapobieganiu trudnościom wychowawczym
Nie ma jedynej słusznej metody wychowywania dziecka. Najważniejsze jest, jak postępujemy wobec dziecka i czy konsekwentnie przestrzegamy zasad, którymi się na co dzień kierujemy. Po pierwsze – zawsze należy z uwagą i spokojem wysłuchać tego, co dziecko do nas mówi. Takie cierpliwe słuchanie uświadamia mu, że jest dla rodziców ważne i akceptowane w rodzinie. Przy okazji umacnia się w dziecku poczucie własnej wartości, co jest gwarancją poczucia bezpieczeństwa.

czytaj dalej...
Bez płaczu do przedszkola...
Adaptacja to trudny czas. Czas zmian dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Od dzieci wymaga on nie tylko przystosowania się do nowych warunków otoczenia, poznania nowej organizacji dnia, zaakceptowania innej niż do tej pory pozycji społecznej – w przedszkolu przebywają przecież w licznej grupie rówieśniczej – ale przede wszystkim nierozerwalnie łączy się z rozstaniem z rodzicami.

czytaj dalej...
Rola inteligencji emocjonalnej
W kształceniu i w wychowaniu dzieci powinno się zwracać szczególną uwagę na wprowadzenie do programów nauczania treści teoretycznych i zajęć praktycznych rozwijających inteligencję emocjonalną, a nie tylko sferę poznawczą osobowości. Adekwatny poziom inteligencji emocjonalnej to odporność na stres co ma wpływ na ogólne zdrowie organizmu.

czytaj dalej...
O rozsądnym wychowaniu dzieci
Pedagodzy i psychologowie podkreślają, że środowisko rodzinne, w którym dziecko się wychowuje, ma ogromny wpływ na kształtowanie się jego charakteru. To dorośli modelują zachowania dzieci. Są one wnikliwymi obserwatorami i szybko przyswajają wymodelowane wzorce zachowań członków rodziny, a następnie odtwarzają je w zabawach tematycznych: w dom, w rodzinę itp. Dlatego dorośli powinni kontrolować własne zachowanie, aby nie dawać dzieciom złych wzorców, które potem byłyby przez nie naśladowane i utrwalane w zabawach.

czytaj dalej...
Zastosowanie metody TPR
Nauczanie języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym Zagadnienie nauczania języków obcych w przedszkolu oraz w niższych klasach szkoły podstawowej jest ciągle tematem rozważanym przez najtęższe umysły świata. Powszechnie znane i stosowane przez nauczycieli rozwiązania metodyczne w odniesieniu do uczniów starszych, nie zawsze są efektywne w grupie dzieci w wieku przedszkolnym. Ta grupa odbiorców wymaga zrezygnowania z nauczania pasywnego na rzecz nauczania aktywnego.

czytaj dalej...
Komunikacja za pomocą metody Gordona
Dr Thomas Gordon, przez wielu ludzi na świecie został zapamiętany jako człowiek, któremu najbliższe sercu są pokojowe rozwiązania sporów i konfliktów we wszystkich relacjach z dziećmi i innymi ludźmi. Napisał również wiele książek - poradników np. „Wychowanie bez porażek”, „Wychowanie bez porażek w szkole”, powołał do życia programy dla rodziców, nauczycieli, dzieci i młodzieży oraz stworzył genialny sposób na to, by dokonać zmian w sposobie komunikacji z dziećmi i innymi osobami.

czytaj dalej...
Bądź ze mną
Czas to jeden z najcenniejszych zasobów. Ciągle nam go brakuje. Mamy wiele ról, obowiązków domowych, zawodowych, zainteresowań. Żyjemy w świecie ciągłej gonitwy, dążenia do czegoś lepszego co będzie zaraz, za moment…

czytaj dalej...
Metody wychowawcze, które nie działają.
Zostając rodzicem za wszelką cenę chcemy być najlepsi. Czytamy wiele poradników, słuchamy bardziej doświadczonych osób , staramy się robić wszystko jak najlepiej. Zaczynamy wprowadzać odpowiednie metody wychowawcze, aby wychować nasze dziecko na jak najlepszego człowieka. Niestety obok metod skutecznych i polecanych możemy również znaleźć takie, które nie dość, że nie przyniosą rezultatu, to jeszcze szkodzą- dzieciom i rodzicom.

czytaj dalej...
Jak wspomagać dzieci w rozwoju emocjonalnym?
Do jednej z najważniejszych umiejętności społecznych, które zwiększają skuteczne radzenie sobie w życiu jest zdolność rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji w sposób społecznie akceptowany. W związku z tym warto jest poświęcić czas i uwagę na budowanie i rozwijanie u dzieci umiejętności regulowania swoich stanów emocjonalnych.

czytaj dalej...
Co robić, żeby przedszkolak tyle nie chorował?
Czy twój przedszkolak od razu po rozpoczęciu zajęć przedszkolnych rozchorował się
i musiał zostać w domu? Czy można tego uniknąć? Czego trzeba uczyć przedszkolaki,
a i często o tym przypomnieć wychowawcom przedszkolnym, by ograniczyć rozprzestrzenianie się chorób?

czytaj dalej...
Proces adaptacji dziecka do przedszkola
Przejście przez dziecko progu przedszkola po raz pierwszy jest wkraczaniem w obcą sobie przestrzeń, inną od domowej. Jest momentem rozpoczęcia życia w dwu środowiskach - rodzinnym i instytucjonalnym. Wyzwania jakie stoją przed przedszkolakiem w tym czasie to między innymi nawiązanie kontaktu z innymi dziećmi, czasowa separacja z rodzicem, zdobycie orientacji w nowej przestrzeni. Takim zmianom w życiu dziecka może towarzyszyć zagubienie, niepokój i obniżenie poczucia bezpieczeństwa, które dziecko wyrażać będzie w sposób często niepokojący rodziców. Stąd też poszukiwania przez rodziców odpowiedzi na pytania jak pomóc dziecku oraz sobie przetrwać ten czas zmian i zaadoptować się do nowej sytuacji.

czytaj dalej...
ROZWOJ POZNAWCZY DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
„Najważniejszy obowiązek wobec dzieci, to dać im szęście i nauczyć być szczęśliwym.”

Rozwój procesów poznawczych dziecka – takich jak: obserwacja, pamięć, koncentracja uwagi, twórcza postawa wobec świata – jest niezwykle intensywny w okresie przedszkolnym.Na okres ten (0-5 lat) przypada największy rozwój mózgu dziecka (90% jego możliwości).

czytaj dalej...
WAKACJE PRZEDSZKOLAKA OD PRZEDSZKOLA
Wasze rodzinne – dotychczas poukładane życie latem staje na głowie. Dziecko nie wybiera się jak co dzień do przedszkola, tylko chce się bawić, pływać, biegać z kolegami z podwórka, a ty przecież idziesz do pracy. Aby nie zaskoczyła cię ta sytuacja, zawczasu zaplanuj wakacje twojego przedszkolaka.

czytaj dalej...
Jak wspomóc dziecko w prawidłowym rozwoju.
Uczymy się i rozwijamy się przez zmysły. Wszystkie informacje zmysłowe docierające z ciała i z otoczenia są niezwykle ważne dla budowania wiedzy o sobie (swoim ciele, położeniu poszczególnych części ciała) i wiedzy o świecie. W prawidłowym rozwoju dziecka niezwykle ważny jest ruch i bezpośrednie doświadczenia zmysłowe. Dobrze zaplanowane i systematycznie wykonywane codzienne czynności oraz właściwa zabawa stanowią solidny fundament do prawidłowego rozwoju.

czytaj dalej...
Postawy rodziców wobec dziecka i ich konsekwencje.
Czy zdarzyło się kiedyś Państwu, że musieli wysłuchać nieprzyjemnej informacji o swoim dziecku od nauczyciela, lub opiekuna, np. że było niegrzeczne, że uderzyło kolegę, że nie słuchało polecań itp.? Zapewne tak, ponieważ nie ma idealnie grzecznych dzieci, takie nie istnieją. Czy pamiętają Państwa, jak się czuli w tej sytuacji? Myślę (ponieważ sama nie mam dzieci), że takim rozmowom towarzyszą bardzo nieprzyjemne odczucia. Zapewne myśleli sobie Państwo: „co ona znowu chce od mojego dziecka, nie wierzę, że mogło zrobić coś takiego” - jest to jak najbardziej normalna reakcja, świadcząca o prawidłowej postawie rodzica wobec dziecka.

czytaj dalej...
Nie krzycz, tylko rozmawiaj.
Wychowanie bez krzyku to jedna z popularniejszych metod wychowawczych. Stosując kreatywną dyscyplinę, rodzice mogą pokazać swoim dzieciom granice zachowań. Prowadzić je przez życie, a nie walczyć z nimi.

czytaj dalej...
Sens wychowania bez kar i nagród.
Wychowanie dziecka to sztuka. Jednym z jego tradycyjnych elementów jest karanie i nagradzanie. Według niektórych pedagogów nagrody i kary, stosowane przez wielu rodziców w dobrej wierze, mogą zaburzać rozwój niezależności dzieci oraz podkopywać ich poczucie własnej wartości. Czy wychowanie bez kar i nagród jest możliwe?

czytaj dalej...
Czym jest empatia i jak nauczyć dziecko bycia empatycznym.
Rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym cechuje się wzbogaceniem i zróżnicowaniem życia uczuciowego. Związane jest to zarówno z dojrzewaniem układu nerwowego, jak i z wpływem oddziaływań środowiskowych. Na okres przedszkolny przypada prawdziwy rozkwit uczuć i ich bogactwo. W tym wieku dziecko przeżywa zazdrość, gniew, strach, lęk, radość, przyjemność, sympatię, zmartwienie, ciekawość. Zaczynają się kształtować uczucia społeczne, moralne, estetyczne i intelektualne.

czytaj dalej...
Jaka książka dla dziecka?
W księgarniach pełno jest książek kolorowych, suto ilustrowanych. Do kąpieli, do zabawy. Rodzice pamiętający bure książki z własnego dzieciństwa, łatwo dają się uwieść tym cackom. Książki – domki puchatych misiów, książki – zwierzęta łypiące plastikowymi oczyma, książki – pękate pudełka, z ukrytymi w środku zabawkami, niczym czekoladowe jajka-niespodzianki.

czytaj dalej...
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA (UJĘCIE PSYCHOLOGICZNE)
W domu rodzinnym dziecko przebywa pod stałą opieką rodziców. Szczególnie ważna jest dla niego matka, ponieważ zaspokaja większość jego potrzeb, właśnie ta opiekuńczość macierzyńska rodzi więź, która będzie rzutować na wszystkie przyszłe stosunki młodego człowieka z innymi ludźmi. Dziecko w domu uczy się miłości, przyjaźni, lojalności, ufności i poświęcenia. Trzyletni maluszek w swoim krótkim życiu postrzega świat takim, jakim ukazują mu go najbliżsi. Z chwilą, gdy zbliża się trzeci rok życia, w maluchu istnieje już postrzeganie siebie, jako odrębnej osoby, wtedy jest dobry czas, aby jeśli dziecko wcześniej nigdzie nie uczęszczało, zapisać je do przedszkola

czytaj dalej...
Rodzina w życiu dziecka
Rodzina jest najważniejszym elementem więzi społecznych dziecka. Stworzenie atmosfery szczęścia, miłości i zrozumienia przez zaspokajanie potrzeb dziecka w rodzinie jest warunkiem jego prawidłowego rozwoju.

czytaj dalej...
Co dzieci powinny jeść w przedszkolu?
Wiek przedszkolny to czas intensywnego rozwoju umysłowo-fizycznego, gdy dzieciom potrzebne jest odpowiednio zbilansowane, urozmaicone pożywienie. Posiłki powinny być zaplanowane na podstawie produktów naturalnych. Różne produkty zawierają składniki odżywcze w różnych ilościach i proporcjach.

czytaj dalej...
Czytanie globalne
Czytanie globalne jest to wczesne czytanie, czytanie całowyrazowe. Termin ten przywędrował do nas z Ameryki przed dwudziestu laty wraz z książką „Jak nauczać małe dziecko czytać” której autorem jest Glenn Doman i Janet Doman. Glenn Doman to twórca tej lubianej przez pedagogów, psychologów jak również rodziców metody pracy z dzieckiem dzięki której nauczy się ono czytać.

czytaj dalej...
Matematyka to więcej niż liczby
Jak powszechnie wiadomo „Matematyka jest królową nauk”. Rozumienie jej jest wielką umiejętnością, zaś stosowanie wielkim osiągnięciem prowadzącym do rozwoju w każdej dziedzinie życia. Matematyka, to nie tylko rachunki, to przede wszystkim logiczne myślenie, zdolność przewidywania i planowania, odwracalność czynności, odkrywanie, rozumowanie i komunikowanie.

czytaj dalej...
Rola babci i dziadka w życiu dziecka
Rola babci i dziadka na przestrzeni lat uległa znacznej zmianie. Kiedyś była ważniejsza i nieco bardziej doniosła, ponieważ to właśnie dziadkowie byli zaraz po rodzicach najbliższymi opiekunami dzieci. Teraz w dobie żłobków, pogoni za pracą i rzadko występujących rodzin wielopokoleniowych, jej znaczenie się zmieniło. W dzisiejszych czasach babcia i dziadek często jeszcze pracują i nie mogą poświęcić wnukom tyle czasu, ile by chcieli. Równie częstoodległość jest czynnikiem, który nie pozwala na częste wizyty, czy wspólne spędzanie czasu z wnukami. Jednak mimo tych zmian, dziadkowie nadal odgrywają bardzo ważną rolę w ich życiu.

czytaj dalej...
Adaptacja trzylatka do przedszkola
Posłanie dziecka do przedszkola to dla wielu rodziców trudny moment. Po radości wynikającej z zobaczenia wyników rekrutacji, pojawiają się wątpliwości i niepokoje, związane z myśleniem o tym, jak maluch poradzi sobie w nowym miejscu, wśród nieznanych osób, z dala od czujnych oczu najbliższych. Aby ułatwić dziecku dobry start, warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

czytaj dalej...
Cierpliwość jest towarzyszką mądrości
Pojęcie „cierpliwość” oznacza zdolność spokojnego, długotrwałego znoszenia rzeczy przykrych lub zdolność spokojnego wyczekiwania na coś lub dążenie do czegoś. Cierpliwość nie jest cechą charakteru lecz zdolnością, umiejętnością, którą można wytrenować, której można się nauczyć.

czytaj dalej...