Zimo, baw się z nami
Biedroneczki chętnie pracują na kartach pracy, rysowały po śladach kropki wskazanym kolorem i zapoznały się z poniższą rymowanką. Wykonały dowolny taniec przy piosence Bałwanek.
Dzieci chętnie brały udział w zabawie rozwijającej spostrzegawczość Tworzymy komplety z kolorowych, papierowych elementów garderoby.
WINTER TIME AT „BEES” (10.01′-14.01.2022 )
W tym tygodniu na zajęciach z języka angielskiego u Pszczółek mieliśmy tydzień związany z Zimą: WINTER TIME. Rozmawialiśmy o Zimie, pogodzie zimowej i garderobie odpowiedniej na chłodne, zimowe dni. Czytaliśmy również zimowe opowieści, takie jak znana i uwielbiana przez dzieci magiczna historia sióstr z Krainy Lodu: ”Frozen”
PIPPI’S DAY : DZIEŃ PIPPI LANGSTRUMPF ( 13. 01. 2022)
Dnia 13 stycznia obchodziliśmy w Naszym przedszkolu Dzień Pippi Langstrumpf. Z tej okazji, dzieci przebrały się za Pippi oraz jej przyjaciół. Nasze świętowanie rozpoczęliśmy od prezentacji postaci Pippi Pończoszanki i autorki jej przygód,, wspaniałej pisarki Astrid Lindgren. Następnie wzięliśmy udział w wyścigu na konikach na kiju Horse Race, konkurencji pomiędzy drużyną chłopców i dziewczynek. Później nadszedł czas na obejrzenie fragmentu ekranizacji przygód Pippi i jej przyjaciół, po czym wykonaliśmy Nasze własne pacynki na rękę, oczywiście z warkoczykami, na cześć Pippi. Dzieci, które wzięły udział w konkursie na Najlepszą Stylizację Pippi, otrzymały dyplomy i słodki upominek.
PIPPI’S DAY : DZIEŃ PIPPI LANGSTRUMPF ( 13. 01. 2022)
Dnia 13 stycznia obchodziliśmy w Naszym przedszkolu Dzień Pippi Langstrumpf. Z tej okazji, dzieci przebrały się za Pippi oraz jej przyjaciół. Nasze świętowanie rozpoczęliśmy od prezentacji postaci Pippi Pończoszanki i autorki jej przygód,, wspaniałej pisarki Astrid Lindgren. Następnie wzięliśmy udział w wyścigu na konikach na kiju Horse Race, konkurencji pomiędzy drużyną chłopców i dziewczynek. Później nadszedł czas na obejrzenie fragmentu ekranizacji przygód Pippi i jej przyjaciół, po czym wykonaliśmy Nasze własne pacynki na rękę, oczywiście z warkoczykami, na cześć Pippi. Dzieci, które wzięły udział w konkursie na Najlepszą Stylizację Pippi, otrzymały dyplomy i słodki upominek.
SWEDISH WEEK AT „BUTTERFLIES” ( 10.01’ – 14.01.2022 )
W tym tygodniu ( 10.01’ – 14.01’ ) z grupą naszych Motylków wybraliśmy się na wirtualną wycieczkę do Szwecji, gdyż obchodziliśmy Swedish Week: TYDZIEŃ SZWEDZKI. Na wstępie poznaliśmy szwedzką flagę i położenie Szwecji na mapie świata, następnie odwiedziliśmy stolicę Szwecji, Sztokholm, i wysłuchaliśmy hymnu narodowego Szwedów. W kolejnych dniach poznaliśmy szwedzkie zwroty, nazwy kolorów i nauczyliśmy się liczyć po szwedzku! Po spotkaniu z kulturą Szwecji, przenieśliśmy się do świata szwedzkich baśni i bajek. spotkaliśmy tam bohaterów pisarki Astrid Lindgren, m.in. Ronję, córkę zbójnika, oczywiście Pippi Langstrumpf, oraz Calineczkę z baśni Hansa Christiana Andersena. Na koniec Naszego szwedzkiego tygodnia odbyliśmy niezwykłą podróż z postacią Nilsa Holgerssona.
SWEDISH WEEK AT „LADYBIRDS” ( 10.01’ – 14.01.2022 )
W tym tygodniu ( 10.01’ – 14.01’ ) z grupą naszych Biedronek wybraliśmy się na wirtualną wycieczkę do Szwecji, gdyż obchodziliśmy Swedish Week: TYDZIEŃ SZWEDZKI. Na wstępie poznaliśmy szwedzką flagę i położenie Szwecji na mapie świata, następnie odwiedziliśmy stolicę Szwecji, Sztokholm, i wysłuchaliśmy hymnu narodowego Szwedów. W kolejnych dniach poznaliśmy szwedzkie zwroty, nazwy kolorów i nauczyliśmy się liczyć po szwedzku! Po spotkaniu z kulturą Szwecji, przenieśliśmy się do świata szwedzkich baśni i bajek. spotkaliśmy tam bohaterów pisarki Astrid Lindgren, m.in. Ronję, córkę zbójnika, oczywiście Pippi Langstrumpf, oraz Calineczkę z baśni Hansa Christiana Andersena. Na koniec Naszego szwedzkiego tygodnia odbyliśmy niezwykłą podróż z postacią Nilsa Holgerssona.
Drugi tydzień stycznia
Drugi tydzień stycznia w przedszkolu to bardzo czas bardzo intensywnych przygotowań do Dnia Babci i Dziadka. Żuczki przygotowywały z tej okazji pierwsze laurki. Poznały literkę „j” oraz cyferke „8”. Bardzo polubiły się z bum bum rurkami. Koncertują niemal co dzień. Talentów w naszej grupie jest całkiem sporo. Poza tym na ceramice wykonały miseczki na biżuterię. Czekamy co przyniesie nam nowy tydzień.
Robot „Super DOC”
Zadaniem dzieci było zaprogramowanie Robota DOC. Robot poruszał się po macie według schematu wskazanego przez dziecko. Dziecko czyta obrazy oraz wskazuje kierunki; potrafi zaprogramować Robota DOC; potrafi pracować w grupie; kształtuje pamięć oraz wyobraźnię.