Tablica interaktywna
Dzieci wspólnie wybierają zadania z grupy zadań rozwijających pamięć i wyobraźnię.m Dziecko rozpoznaje kierunki – prawo, lewo, góra, dół; porusza się w odpowiednim kierunku na tablicy interaktywnej; potrafi znaleźć rozwiązanie na podane mu zadanie; potrafi współpracować w grupie.
Angielski
W tym tygodniu 6-latki rozpoznawaly znaki zimy na spacerze , w sali i w ogrodzie. Dodatkowo ich zadaniem było dopasować obrazki do wyrazu 3-literowego. Dzieci spisały się na medal.
„Kwadratowy świat”
Zadaniem dzieci było ułożenie kolorowych kwadratów na tablicy według wylosowanego wcześniej schematu. Dziecko kształtuje pamięć i rowija logiczne myślenie; nazywa i rozpoznaje figurę geometryczną – kwadrat; rozróżnia kolorowe kwadraty i przypisuje je do odpowiednich miejsc na planszy.
Ceramika
Na zajęciach z ceramiki dzieci z grupy Kangurków wykonały piękne miski ozdobne! Kangurki uwielbiają bawić się gliną oraz tworzyć z niej piękne przedmioty.
Wrona – praca plastyczna
W drugim tygodniu stycznia 2022, dzieci z grupy „Krokodylki”, omawiały temat, związany z opieką nad ptaszkami zimą. W trakcie zajęć plastycznych, wykonały wronę. Wrona, nie jest tak popularna wśród dzieci, jak np. wróbelek czy gil, ale efekt pracy technicznej, był bardzo ciekawy. Skrzydła powstały z odciśniętej dłoni, pomalowanej czarną farbą, resztę części dzieci złożyły z wyciętych elementów. Tak, już nieco „oswojone” wrony, zdobią naszą przedszkolną galerię.
Zabawy na dywanie interaktywnym!
Kangurki uwielbiają spędzać czas podczas zabaw na kolorowym dywanie. Dzieci poprzez zabawę utrwalają kolory, liczenie a także ćwiczą swoją koordynację ruchową.
Bałwanki
„Wyciągniemy narty, sanki, ulepimy dwa bałwanki!” – taki wierszyk recytowały dzisiaj dzieci z grupy Motylki, ponieważ robiliśmy dzisiaj bałwanki. Dziękujemy bardzo rodzicom za przyniesienie waty, mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli ulepić prawdziwego bałwana z prawdziwego śniegu.
Kształcenie interkulturowe dzieci w wieku przedszkolnym
Zgodnie z Podstawą programową wychowania przedszkolnego (MEN 2017:3) zadaniem przedszkola jest tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur. Interkulturowość jako trend edukacyjny zajmuje się przybliżaniem dzieciom wielu innych kultur i służy przełamywaniu etnocentrycznego sposobu myślenia…