Zabawa w grupie bees
W zabawie dziecko poznaje siebie, swoje mocne i słabe strony, opinie o sobie i własnych zdolnościach; poznaje własne emocje i porównuje je z reakcjami innych na tę samą sytuację. Poznaje reguły, prawa i obyczaje grupy, świat wokół siebie, prawa nim rządzące, rozwija różne formy aktywności językowej. Poznaje też różne formy ekspresji – taniec, ruch, muzykowanie, dramę, pantomimę, zabawę pędzlem i kolorami świata. Zabawa ma olbrzymie znaczenie dla rozwoju każdego dziecka, towarzyszy mu już od momentu jego narodzin i tak naprawdę jest obecna przez całe życie. Jest ona podstawowym czynnikiem, który wpływa na wszechstronny rozwój dziecka. Początkowo dziecko bawi się manipulując własnym ciałem, później przedmiotami, a następnie potrafi budować obrazy, scenografie np. do zabawy w dom. Dziecko stopniowo od zabawy samotnej przechodzi do interakcji z innymi rówieśnikami.
Zwierzęta są głodne.
Dzieci rozmawiały na temat: Ptaki w zimie. Motylki I biedroneczki w trakcie rozmowy pomagały nauczycielowi w rozwiązaniu problemu – W jaki sposób ponoć ptakom. Wykonały dowolny taniec przy piosence Głodny wróbelek. Chętnie wykonały ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej – Ptaszki i kot.
Zajęcia z logopedii
Motylki i biedroneczki chętnie uczestniczyły w zajęciach z logopedii. Dostosowywały się do zaleceń nauczyciela. Potrafiły przyporządkować zwierzęta do danej grupy. Podczas czytania opowiadania przez nauczyciela z chęcią wykonywały jego polecenia.
Artystyczny tydzień
Żuczki bardzo artystycznie spędziły ostatni tydzień. Wykonały piękne zimowe kartki dla rodziców z życzeniami Nowy Rok. Utrwalały cykliczność miesięcy , pór roku i dnia-nocy. Zapoznały się z zegarem i już doskonale wiedzą jak odczytać godziny. Teraz już nikt nie spóźni się do przedszkola.
Zakodowany Renifer
Na planszy dzieci w kolejności układają kolorowe plastikowe kubki według podanych przez nauczycielkę współrzędnych. Poprzez odpowiednie ułożenie kubeczków powstaje obraz, który dzieci odczytują kiedy zadanie jest zakończone.
Zakodowany Mikołaj”
Na planszy dzieci w kolejności układają kolorowe plastikowe kubki według podanych przez nauczycielkę współrzędnych. Na koniec zadania dzieci odczytują obraz z planszy.
Odtwórz moje ćwiczenie
Dzieci pokazują ćwiczenie wykonane przez nauczycielkę, następnie każde dziecko wychodzi na środek i pokazuje dowolne ćwiczenie, a pozostali je odwzorowują.
