Praca dydaktyczno – wychowawcza
- stymulowanie indywidualnego rozwoju każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami
i zainteresowaniami - kształtowanie u dzieci szeroko pojętej samodzielności
- dbałość o zaufanie rodziców
- zapewnienie wychowankom serdecznej atmosfery
- szanowanie prawa dziecka do zabawy
- przygotowanie dzieci do kolejnego etapu edukacyjnego- przedszkola
Zdrowie i bezpieczeństwo
- zaangażowanie rodziców w prozdrowotne działania edukacyjne
- edukacja w zakresie bezpieczeństwa dzieci w żłobku i w domu
- kształtowanie nawyków prawidłowego odżywiania się
- sprawność ruchowa warunkiem wszechstronnego rozwoju dziecka
Wychowanie przez sztukę
- umożliwienie dziecku ekspresji słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej
- kształtowanie poczucia estetyki
- odczuwanie radości z aktywnego uczestnictwa w odbiorze i działaniu przez sztukę
- odkrywanie i kształtowanie zdolności artystycznych dziecka
- rozwijanie wyobraźni, fantazji i pomysłowości artystycznej
- wdrażanie do czynnego kontaktu ze sztuką
Kształtowanie wartości morlanych
- zapewnienie dzieciom pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- uczenie dzieci radzenia sobie ze stresem i sposobów rozwiązywania sytuacji trudnych
- tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem
- rozwijanie umiejetności rozróżniania dobra i zła
- kształtowanie podstawowych postaw moralnych (uczciwość, tolerancja, sprawiedliwość, odpowiedzialność, życzliwość)
- wzbogacenie wiedzy o otaczającym świecie i zdobywanie nowych doświadczeń
- zapoznanie dzieci z ich prawami i obowiązkami