W procesie nauczania dzieci języka obcego istotną kwestią jest wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji rozwojowych, w tym predyspozycji rytmicznych, dlatego też poezja dziecięca jest nieodłącznym elementem nauczania języka obcego głównie wśród przedszkolaków. Za pomocą rytmu, rymu, melodii i taktu ułatwione jest opanowanie umiejętności językowych, takich jak wymowa, prawidłowy akcent i intonacja czy wzbogacenie zasobów leksykalnych. Wierszyki i rymowanki sprzyjają kształtowaniu umiejętności rozumienia ze słuchu, poznawania systemu językowego, a także zdobywania wiedzy o kulturze obcej. Wykorzystywanie poezji dziecięcej pozytywnie wpływa na rozwój zdolności artystycznych i aktorskich, rozwija osobowość dziecka zaspokajając potrzebę uznania i samorealizacji. Dodatkowym atutem recytacji wierszy podczas nauki języka obcego jest wzmacnianie pewności siebie dziecka, będącej kluczowym czynnikiem eliminacji stresu podczas wystąpień publicznych.