Międzynarodowy program eTwinning
Nasze przedszkole 16 września 2020 przystąpiło do międzynarodowego programu eTwinning. Projekt ma na celu wzmocnić wielokulturowość i wielojęzyczność dzieci naszego przedszkola a także dzieci krajów partnerskich. Projekt obejmuje 5 miesięcy, 7 krajów oraz 30 placówek,nauczycieli. Wraz z krajami partnerskimi będziemy motywować dzieci do zdrowia, ruchu poprzez aktywność społeczną, zdrowotną, fizyczną, techniczną i językową.
Nauczanie multisensoryczne w przedszkolu
Nauczanie multisensoryczne w przedszkolu wraz z przykładami ćwiczeń
Uczenie dzieci języka obcego to nie lada wyzwanie, ponieważ stanowią one wymagającą pod wieloma względami grupę uczniów. W związku z charakterystycznym dla tego wieku „głodem ruchu”, ciekawością świata oraz błyskawicznym zapamiętywaniem, ale i szybkim zapominaniem, bardzo pomocne i efektywne w nauczaniu języka obcego jest podejście multisensoryczne. Zastosowanie go pozwala poznawać język poprzez wpływanie na różne zmysły, urozmaica lekcje oraz stymuluje interakcje, sprawiając, że dziecko aktywnie uczestniczy w zajęciach.
Współpraca z przedszkolem z Litwy
eTwinning – tym razem współpraca z przedszkolem z Litwy. 28 lutego 2016r. nasza placówka nawiązała współpracę z przedszkolem z Litwy.
Projekt nosi tytuł: „YOU AND ME WE LIVE BY THE SEA”.
eTwinnning
We wrześniu 2015 przystąpiliśmy do kolejnego projektu międzynarodowego „E-twining”. Tym razem patronem projektu jest Słowenia. Tytuł zadania „Playground fun- a Eurpean Day of Languages Project”. Dzieci miały za zadanie przedstawić się oraz zaprezentować aktywną zabawę wymienić się doświadczeniami i wysłać film pod linkiem oraz zdjęcia
Koordynujący wychowawca grupy mgr Jolanta Kochman-Gebauer oraz lektor Joanna Borkowska
Przyjaciele Zippiego
W naszym przedszkolu w grupie „Wiewiórek” realizowany jest program „Przyjaciele Zippiego”.
Program „Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi.