Zajęcia z kodowania
Zajęcia z kodowania u sześciolatków dotyczyły czterech żywiołów: ziemi, wody, ognia i powietrza. Dzieci pracowały na prezentacji z aplikacji genialny. Zaczęły od odgadnięcia na slajdach zakrytych obrazków, następnie w kolejnym zadaniu wskazywały obrazek, który powinien znaleźć się na polu ze znakiem zapytania zachowując warunek, że ten sam obrazek nie może powtarzać się w pionie, poziomie ani w małym kwadracie. Kolejne zadanie na tablicy interaktywnej to stworzenie kodu offline– bohater – zielona kropka musi dotrzeć na pole, na którym znajduje się wybrany wcześniej żywioł. Temat żywiołów dzieci zakończyły wspólną zabawą ruchową z kostką z żywiołami, gdzie wspólnie ustaliły jakie ćwiczenia/gesty mogłyby zobrazować dany żywioł gdy wypadnie na kostce. Chętne dzieci mogły wspólnie narysować na arkuszu wybrane przez siebie żywioły.
Zajęcia z kodowania
Zajęcia z kodowania w grupie Kangurków w tym tygodniu dotyczyły czterech żywiołów. Dzieci obejrzały film edukacyjny , oraz popracowały wykorzystując prezentację przygotowaną w aplikacji genialny – odkrywały slajdy na których ukryte były żywioły: ziemia, ogień, powietrze oraz woda. Następnie dzieci musiały wskazać obrazek, który powinien znaleźć się na polu ze znakiem zapytania ,ale musiał być spełniony warunek – ten sam obrazek nie może powtarzać się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej, ani w małym kwadracie. Na kolejnych zajęciach Kangurki same musiały stworzyć obrazkowe sudoku zachowując wcześniej poznane warunki. Zajęcia zakończyły się zabawą z kostką z czterema żywiołami i dwoma znakami zapytania. Grupa wspólnie ustaliła jakie ćwiczenia zobrazują dany żywioł.
Gwiazdy i planety
Na zajęciach uczyliśmy się nazw planet. Oglądaliśmy konstelacje gwiazd. Dzieci bardzo interesuje astronomiczna tematyka.
Kiedy patrzę w niebo
W tym tygodniu dzieci z naszej grupy zapoznały się z kosmosem. Poznały układ sloneczny w którego skład wchodzą planety, słońce i księżyc. Wykonywały zadania w ćwiczeniach. Zapoznały się z pracą astronauty i jak powstają i do czego służą rakiety. Zajęcia z Kangurem.
Dzień Naleśnika
Wszyscy lubią naleśniki i chętnie je jedzą, a właśnie dzisiaj obchodziliśmy w naszym przedszkolu Dzień Naleśnika. Było pysznie, wesoło i … artystycznie, ponieważ dzieci, jak często w podobnych okazjach, wykonały przepiękne prace plastyczne. A wszystkim odwiedzającym naszą galerię życzymy miłego dnia i wielu smacznych naleśników.
Zdjęcia 22.02-23.02
Sóweczki omawiały tematykę zwiazaną z czasem i w związku z tym uczyły się rozpoznawać co jest charakterystyczne dla nocy a co dla dnia. Nie było to łatwe co dla niektórych ptaszków 🙂
Wykonały też wspólną pracę plastyczną „noc” a w zasadzie tp w tym tygdoniu wykonały dwie takie prace. Dzieci też poświęciły dużo czasu na przygotowanie swojego ” dinozaura”. TP była radość! Sówki zapoznały się z wybranymi zawodami oraz atrybutami związanymi z nimi. Doskonale poradziły sobie z przypprzadkowywaniem przedmiotów do danego zawodu. Brawo i oby tak dalej!
PANCAKE DAY AT „BEES” AND „OWLS”
W piątek ( 24.02′ ) obchodziliśmy w Naszym przedszkolu Dzień Naleśnika: Pancake Day. Na zajęciach z języka angielskiego, dzieci poznały przepis na wyśmienite naleśniki w Amerykańskim Stylu oraz tradycje obchodów tego Święta w innych krajach. Dowiedziały się przy tej okazji, że podczas gdy w Polsce w Tłusty Czwartek zajada się pączki, w innych krajach są to naleśniki! 🙂
PANCAKE DAY AT „BUTTERFLIES”
W piątek ( 24.02′ ) obchodziliśmy w Naszym przedszkolu Dzień Naleśnika: Pancake Day. Na zajęciach z języka angielskiego, dzieci poznały przepis na wyśmienite naleśniki w Amerykańskim Stylu oraz tradycje obchodów tego Święta w innych krajach. Dowiedziały się przy tej okazji, że podczas gdy w Polsce w Tłusty Czwartek zajada się pączki, w innych krajach są to naleśniki! 🙂