Czas wolny dziecka
Wielką zmianą w życiu każdego dziecka jest rozpoczęcie nauki szkolnej. W wieku przedszkolnym znacznie dominowała zabawa, natomiast przejście do nauki oznacza pojawienie się nowego obowiązku zarówno społecznego jak i wobec samego siebie. Zmiany jakie dokonują się od kiedy dziecko rozpoczyna czytaj dalej
Nauczyciel języka obcego jako kulturoznawca i mediator interkulturowy
Postawa mediatora kulturowego składa się z wielu komponentów i obejmuje aspekty związane z wiedzą, emocjami , przekonaniami osobistymi i wpisuje się w kompetencję interkulturową. Należy podkreślić, iż kształtowanie i rozwijanie świadomości interkulturowej jest procesem długotrwałym, skomplikowanym i wielowymiarowym, a przygotowanie czytaj dalej
Jak od najmłodszych lat wspierać rozwój mowy dziecka?
Naszym podstawowy sposobem komunikacji jest język. Na lepsze relacje z innymi w przyszłości ma sprawne i jasne komunikowanie swoich potrzeb co jest gwarancją większej pewności siebie. Musimy pamiętać, że bardzo ważne w każdym wieku jest wspieranie rozwoju mowy dziecka. Powinniśmy czytaj dalej
Spokojnie, to tylko leworęczność…
Twoje dziecko częściej sięga po zabawki lewą ręką? Chce jeść, czesać się, rysować tylko nią? Nie denerwuj się, prawdopodobnie jest leworęczne, podobnie jak około 15% populacji. Jeszcze nie tak dawno, leworęczności próbowano oduczyć. Nasi rodzice, dziadkowie znają przypadki przestawiania na czytaj dalej
Poezja dziecięca i jej znaczenie w nauce języka obcego
W procesie nauczania dzieci języka obcego istotną kwestią jest wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji rozwojowych, w tym predyspozycji rytmicznych, dlatego też poezja dziecięca jest nieodłącznym elementem nauczania języka obcego głównie wśród przedszkolaków. Za pomocą rytmu, rymu, melodii i taktu ułatwione jest czytaj dalej
Komunikacja z dzieckiem
Umiejętność dobrego komunikowania się z dzieckiem jest dla rodziców kluczowym wyzwaniem. Rodzicielstwo może być szczęśliwsze i radośniejsze, jeśli stworzymy więź z dzieckiem opartą o zasady prawidłowej komunikacji. Nie jest istotne, czy dziecko dopiero uczy się chodzić, czy jest nastolatkiem - czytaj dalej
Ostrożnie z telewizją!
Telewizja spełnia wiele ważnych funkcji, w tym przede wszystkim informacyjno – dydaktyczną i rozrywkową. Jej wpływ na odbiorcę może być jak najbardziej pozytywny. Wiadomym jest, że telewizja jest „oknem na świat”; może stanowić cenne źródło informacji o świecie przyrody, najnowszych czytaj dalej
JAK REAGOWAĆ NA TRUDNE ZACHOWANIA DZIECKA
Zmiana niepożądanych zachowań u dzieci nie jest łatwym zadaniem. Często wymaga systematycznej pracy, dużej konsekwencji oraz odpowiednich wzmocnień, czyli nagród za pozytywne zachowania. Jak tego dokonać? Aby zmienić niepożądane zachowania u dziecka, należy najpierw dokładnie je przeanalizować, zrozumieć ich przyczynę, czytaj dalej