Gość specjalny – Dentysta
Dzisiaj w naszym przedszkolu odbyło się spotkanie z gościem specjalnym, Panem Dentystą. Pan opowiedział dzieciom o swojej pracy, wyjaśnił, jak należy dbać o zęby, a chętnym, odważnym osobom zajrzał w usta. A wszystkim odwiedzającym naszą galerię życzymy miłego dnia i zdrowych zębów.
Ceramika
Dzisiaj w naszym przedszkolu ponownie odbyły się zajęcia z ceramiki. Dzieci wykonały przepiękne wieże w różnych stylach. Nie możemy się już doczekać na kolejne spotkanie. A wszystkim odwiedzającym naszą galerię życzymy miłego dnia.
Dzień Strażaka
Dzieci przyniosły ciekawe książeczki, pojazdy oraz elementy ubioru Strażaka. Wypowiadały się na temat przyniesionych książeczek o strażakach. Rozmowa na temat ich pracy.
Dzień Niezapominajki
„Niezapominajki są to kwiatki z bajki, rosną nad potoczkiem, patrzą modrym oczkiem. Gdy się płynie łódką, śmieją się cichutko. I szepcą mi skromnie: „nie zapomnij o mnie.” – tak poetka, autorka książek dla dzieci, Maria Konopnicka, pisała o tych pięknych, niebieskich kwiatkach. My też dzisiaj obchodziliśmy w przedszkolu ich święto. Dzieci poznały różne ciekawe fakty o tych roślinach oraz wykona dla rodziców przepiękne laurki z niezapominajkami, które wręczą na Dzień Mamy i Taty. A wszystkim odwiedzającym naszą galerię życzymy miłego dnia i żeby nie zapominali zbyt często.
Dzień Strażaka
W piątek obchodziliśmy w naszym przedszkolu Dzień Strażaka. Dzieci dowiedziały się wielu ciekawych faktów na temat pracy straży pożarnej, wykonały też czapki strażackie, a wszystkim odwiedzającym naszą galerię życzymy miłego dnia.
Rodzina
Temat przewodni zajęć –Rodzina – zadaniem Biedronek jest dopasowanie odpowiednich połówek obrazków.
Biedronki przeliczają i segregują obrazki
Biedronki wyznaczają miejsce na macie dla owadów za pomocą rzutu kostką – przeliczają i segregują obrazki.
Nauczyciel języka obcego jako kulturoznawca i mediator interkulturowy
Postawa mediatora kulturowego składa się z wielu komponentów i obejmuje aspekty związane z wiedzą, emocjami , przekonaniami osobistymi i wpisuje się w kompetencję interkulturową. Należy podkreślić, iż kształtowanie i rozwijanie świadomości interkulturowej jest procesem długotrwałym, skomplikowanym i wielowymiarowym, a przygotowanie uczących się do roli mediatora kulturowego jest dla nauczyciela języka obcego dużym wyzwaniem.”Aby nauczyciel skutecznie rozwijał u ucznia sprawność międzykulturową, sam musi tę sprawność opanować”(Aleksandrowicz- Pędich). Rodzi się więc pytanie: w jaki sposób nauczyciele mogą rozwijać swoje umiejętności, tak aby w efektywny sposób rozwijać kompetencję interkulturową swoich uczniów.